רספונסיבי מה זה ולמה צריך את זה?



מה זה אתר רספונסיבי או כרטיס ביקור דיגיטלי רספונסיבי?
ולמה רספונסביות כל כך חשובה לנו?



ככל שעוברות השנים כמות הגולשים באינטרנט שמעדיפים להשתמש בפלאפון בתור אמצעי הגלישה העיקרי שלהם במקום במחשב.


כמות הגולשים בפלאפון עולה באחוזים משמעותיים, ובתור בונה אתרים אני יכול להגיד לכם שהסטטיסטיקה אומרת שהרוב המוחלט של הגולשים באתרים השונים גולשים דרך הפלאפון הנייד, ואף על פי כמה וכמה בכרטיס ביקור דיגיטלי שאותו אנו מעבירים ללקוח דרך הפלאפון הנייד.


החשיבות של אתר רספונסיבי או כרטיס ביקור דיגיטלי רספונסיבי עולה.


במאמר הזה נסביר מה זה אתר או כרטיס ביקור דיגיטלי (ניתן לקרוא לו גם מיני סייט) רספונסיבי ולמה זה כל כך חשוב לאתר שלך, ללקוח הפוטנציאלי שגולש באתר שלך, ואיך זה מקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש בגוגל.


*אל דאגה לא נדון פה בדברים טכניים אלה רק בפרקטיקה ובדברים שחשוב שתדע





רספונסיבי – מה זה אומר?

רספוסיבי פירוש המילה- הכוונה במילה "רספונסיבי" מביעה את היכולת של כרטיס ביקור דיגיטלי או אתר להתאים את עצמו לכל המכשירים בהם הלקוח שלך יכול להשתמש כדי לגלוש בו ולראות את התוכן בו בצורה טובה ששומרת על איכות התמונות.


הכינוי לאתר או כרטיס ביקור שמעוצב בצורה כזו הוא "עיצוב רספוסיבי", כמו שאמרתי קודם לכן עיצוב רספונסיבי הוא בעל חשיבות רבה והוא יכול להשפיע על הפעולה של הלקוח בדף האינטרנטי שברשותך, מה שישפיע על כמות הלידים (פרטים של מעוניינים) שתקבל מדף האינטרנט.



עיצוב רספונסיבי – איזה מכשירים דורשים אותו?

עיצוב רספונסיבי נועד כדי שנוכל להשתמש בדף האינטרנט או בכרטיס ביקור דיגיטלי במכשירים שונים.


עיצוב רספונסיבי קיים למכשירים שונים כמו מחשב נייח או נייד, פלאפון נייד מכל הסוגים והגדלים ואפילו טבלטים שונים בהם הגולשים נוטים להשתמש באתר/כרטיס ביקור דיגיטלי שלנו.





עיצוב רספונסיבי - איך הוא משפיע על הרווחים שלנו?

עיצוב רספונסיבי יכול להוות הגורם המכריע להשגת פניות ולידים מלקוחות ובסופו של דבר להגדלת כמות הלקוחות המשלמים שתשיג.


עיצוב רספונסיבי משפיע על חווית הגלישה של הלקוח, על הקידום של האתר/כרטיס ביקור דיגיטלי בגוגל וגם על המקצועיות והניראות של העסק שלך באינטרנט.



עיצוב רספונסיבי וחווית גלישה:

חווית הגלישה של הלקוח באתר/כרטיס ביקור דיגיטלי שלך משפיע על כל תהליך המכירה שלך, על הסיכוי שהלקוח יישאר ויגלוש באתר שלך או הסיכוי ש הוא יעזוב לאתר אחר ובסופו של דבר גם על הסיכויים להנעה לפעולה של הגולש לרכישה או השארת פרטים.


עיצוב רספונסיבי משפיע על גודל התמונות והמיקום שלהן במסך הפלאפון, על המילים והפסקאות המוצגות, ועל מיקום הכפתורים והסדר שלהם. וכל עוד לא נדאג שכל הגורמים ישארו רספונסיבים לכל מכשיר בו נגלוש, חווית הגלישה של הלקוח תהיה ירודה וכנראה שהוא יעבור לאתר של המתחרים.



עיצוב רספונסיבי וקידום בגוגל:

כפי שצויין קודם לכן, עיצוב רספונסיבי יכול להעריך את זמן הגלישה, ולמנועה את יציאת הגולש לאתר אחר.


זמן הגלישה ואחוזי הגולשים שיוצאים מהאתר או כרטיס ביקור דיגיטלי שלך, אלו הגורמים העיקרים שגוגל בודק כדי לדעת מה היא איכות האתר שלך ובאיזה מקום הוא יקודם בתוצאות החיפוש.


לצורך הדוגמה נניח שהאתר שלכם מקודם במקום השלישי בגוגל, והגולשים שלכם נכנסו לאתר שלכם אבל לאחר כמה שניות יצאו חזרה לתוצאות החיפוש בגולל, בגלל שהאתר לא ישב להם בצורה טובה ומעוצבת כראוי בפלאפון.


הגולש יעבור לאתר אחר, נניח לאתר במקום הרביעי, במקרה כמו זה גוגל מבין שהאתר שלכם פחות רלוונטי לגולש ויוריד אותו בתוצאות החיפוש בגוגל.



עיצוב רספונסיבי ומקצועיות העסק:

כמו שאמרנו קודם לכן, אתר רספונסיבי אחראי על חווית הגלישה של הלקוח שלך. ולכן במקרה שהאתר שלך אינו מוגדר עם עיצוב רספונסיבי למובייל האתר יראה מעוות לגולש וזה ישפיע על מקצועיות העסק שלכם ועל המיתוג שלו לעומת המתחרים בעלי אתר רספונסיבי.


כל אלו יכולים להשפיע על כמות הפניות והלידים שתקבל מאותו אתר/כרטיס ביקור דיגיטלי, והשינוי הקטן הזה של אתר או כרטיס ביקור דיגיטלי רספונסיבי משמעותי מאוד למספר פניות ולידים לעומת אתרים ללא עיצוב רספונסיבי.



אתר רספונסיבי דוגמא לאתרים שונים:

בשביל שתוכל לראות איך אתר רספונסיבי אמור להיראות במכשירי המובייל השונים, הנה דוגמאות לאתרים שונים שבנויים עם עיצוב רספונסיבי כמו האתר הזה.


*ניתן ללחוץ על התמונה של הדוגמאות למטה כדי להיכנס לאתר ולגלוש בו בעצמכם.


אתר רספונסיבי דוגמה ראשונה-





אתר רספונסיבי דוגמא שנייה-





אתר רספונסיבי דוגמא שלישית-





סיכום:

אתר רספונסיבי הינו בעל חשיבות רבה בעידן שלנו, וללא עיצוב רספונסיבי נכון, רוב הגולשים שלנו פשוט יעזבו את האתר/כרטיס ביקור דיגיטלי ויעברו לאתר אחר.


אתר לא רספונסיבי פירוש הדבר- חוסר קידום בגוגל, חווית משתמש ירודה ואחוזי המרה נמוכים.


רוב האתרים באינטרנט הינם אתרים רספונסיבים, וכדי להיכנס לשוק הדיגיטלי ולהצליח בהשגת לקוחות משוק זה, חשוב שגם האתר שלך יהיה מותאם למובייל ולמכשירים השונים.

אם אתה מחפש כרטיס ביקור דיגיטלי שהוא גם רספונסיבי וגם תואם לאופי העסק ולעיצוב שלו, אתה מזמן להשאיר פרטים למטה או ליצור איתנו קשר באמצעות לחיצה על כפתור הוואטסאפ למטה.